Реалното правосъдие и виртуалния свят

Не всичко в правото е сериозно. Понякога то предизвиква нашите усмивки. Чрез странни разпоредби, смешни истории в съдебната или учебната зала, студентски "бисери" и пр.

Реалното правосъдие и виртуалния свят

от Spaceman » Вто Ное 06, 2007 1:32 pm

Феноменът Second Life буквално преобърна нашите представи за право, субекти на правото, обекти на правото, граници на действието на правните норми и пр. Ето пример за това:

"http://news.ibox.bg/news/id_1721564937

Кевин Алдерман, бивш притежател на един от най-популярните сектори в Second Life - виртуалния град Амстердам и собственик на компанията Eros подаде жалба срещу жител на виртуалния свят - аватара Volkov Catteneo. Обвинението е за нарушение на авторските права на търговската марка Sex Gen. По думите на Алдерман, Volkov Catteneo е създавал и продавал нелегални копия на виртуалното устройство Sex Gen, чиито права са собственост на Eros.

В Eros работят 12 души, които се занимават с разработване и продажба на обекти за виртуални светове. Около 90 процента от печалбите на компанията са от дейности в Second life, а собственикът Кевин Алдерман, известен като Stroker Serpentine в Second Life, е негласно обявен за порно магнат във виртуалния свят.

По данни на компанията, за една година тя е продала над 1000 броя от продукта Sex Gen, за 40 долара всеки, а Volkov Catteneo продава копия на три пъти по-малка цена. Съдебният иск е подаден във виртуалния съд на Second Life."
Аватар
 
Мнения: 138

Re: Реалното правосъдие и виртуалния свят

от Spaceman » Вто Ное 06, 2007 1:41 pm

И още по темата...

"http://www.parisvesti.com/?u_s=0&u_a=411&sid=

Българите в Second Life ще открият търговски център

18-10-2007 05:54:15

Българската земя във виртуалния свят Second Life вече е с изцяло нов облик, след като членовете на българската група приеха устройствен план и работиха за реализацията му близо месец. Групата Bulgaria е създадена в края на миналата година и наброява вече 455 души.
Одобрената концепция е за голям търговски център, построен във възрожденски стил с рекреативна зона в средата. Магазините в центъра ще се дават под наем, като за българските производители и търговци ще има преференции. При оптимална реализация на даваната под наем площ, приходите ще са достатъчни за изплащане на наема на земята и ще остават пари за други проекти на групата, пресметна авторът на идеята Maniac Choche.

За да се реализира строежът, земевладелците на групата Atanas Burton и Neli Richez продадоха два терена в региона Copperfield, които бяха първите придобити за българската група в Секънд Лайф. Разделянето с "историческата родина" позволи да се купят други два терена за закръгляне на основния парцел в съседния регион Taravista. Така търговският център се оформи в каре на близо 9 декара.

Сред строителите на тази възрожденска Секънд България се откроиха дизайнерът Insomniaca Petrov, ръководител на проекта, програмистът Itsoo Novi и многофункционалният Maniac. За прехода от хаоса към организирания капитализъм помагаха активно старите членове на групата, Lit, Bruce i Marika.

Официалното откриване на проекта е насрочено за събота, 20 октомври от 21 ч. Добър знак е, че вече много от магазините са наети и пълни със стока - коментират виртуалните българи. Освен, че ще генерира приходи за наема и спестявания за разширяване на земята, центърът ще създаде работни места и ще бъде информационен пункт за новодошлите българи в Секънд Лайф.

Към този български виртуален проект не е проявила интерес нито една институция. Всичко е направено с частни средства и усилия. Още през януари създателите на българската група изготвиха проект за българско посолство по примера на Швеция и го изпратиха до Външно министерство. Досега официалните власти нито са коментирали предложението в пресата, нито са отговорили на мейла, подписан с валиден български електронен подпис."
Аватар
 
Мнения: 138

Re: Реалното правосъдие и реалния свят

от Spaceman » Вто Ное 06, 2007 1:50 pm

А ето и как изглежда "правото" във виртуалния свят, наречен Second Life:

"http://www.vtorizhivot.com/?start:norms

Превод от сайта http://www.secondlife.com: Dipsihos Obviate

Обществени норми

Надяваме се, че в Second Life Вие ще натрупате безценен опит съчетан с креативност, себеизразяване и забавление.

Целите, които си поставят тези обществени норми са прости: отнасяйте се един към друг с уважение, без да си упражнявате тормоз, спазвайте местните норми, така както са категоризирани от симулатора и се въздържайте от каквато и да било проява на омраза, петняща името на индивид или общност от реалния свят. Моля запознайте се с "Големите шест” - правилата за поведение, които трябва да спазва всеки един от Вас.

В рамките на Second Life, ние искаме да подпомогнем обитателите (Residents) във формирането на специфичните за тях изживявания и вземането на най-добрите решения.

Обществените норми излагат шест начина на поведение, "Големите шест”, нарушаването на които ще доведе до временно отстраняване или, при многократни нарушения, изключване от общността на Second Life.

Всички обществени норми и правила на Second Life се отнасят до абсолютно всички области и райони в Second Life, форумите и уебсайтът на Second Life.

Нетолерантност, нетърпимост

Борбата с нетолерантността е крайъгълен камък в обществените норми на Second Life. Действия, които пренебрегват, подценяват или опозоряват индивиди или групи, потискат задоволителния обмен на идеи и омаловажават общността на Second Life, като цяло. Употребата на пренебрежителен или унизителен език, или изображения отнасящи се до обитатели от друга раса, етнос, пол, религия или сексуална ориентация са строго забранени в Second Life.

Тормоз

Имайки предвид големият брой потенциални възможности, които предоставя Second Life, тормозът и безпокойството биха могли да се очертаят по много начини. Общуването и държанието по начин, който е обидно груб, заплашителен или цели да подчини някого, чрез сплашване, нежелани опити за сексуално сближаване или молби за сексуални ласки, или по друг начин има вероятност да причини раздразнение или тревога е тормоз.

Опит за физическо насилие

Повечето зони в Second Life са определени като безопасни. Опит за физическо насилие в Second Life означава: стреляне, бутане или блъскане на друг обитател в Безопасна Зона (вижте Общите норми по долу); създаването или използването на обекти чиито скриптове отделно или настойчиво са насочени към друг обитател по начин, който му пречи да се забавлява в Second Life.

Разкриване на лични данни

Обитателите имат право на разумно ниво на защита на личните данни що се отнася до техния "втори живот". Споделянето на лична информация относно познат обитател - включително за неговия пол, религиозна принадлежност, възраст, брачен статут или семейно положение, раса, сексуални предпочитания и местонахождение в реалния свят - извън тази, която е предоставена от обитателя на първата страница от неговия профил - е грубо посегателство срещу правото на неприкосновеност на личния живот.

Непристойно поведение

Second Life е общност само за пълнолетни лица, но материали предназначени за възрастни не са непременно допустими във всички зони (виж Общи норми по долу). Идея, съобщение или поведение, които употребяват краен език или ругатни, голота или сексуално съдържание, изобразяването на полови сношения или насилие, или каквото и да било друго общо считано за обида трябва да бъде ограничено до личните площи в зоните от категория Mature (M). Имената на обитатели, предмети, места или групи са видими в директориите на Second Life и в уебсайтът на Second Life и съответно трябва да се придържат към PG правилата.

Нарушаване на обществения ред

Всеки обитател има правото да живее своя собствен "втори живот". Разстройването на организирани събития, многократното предаване на нежелано рекламно съдържание, употребата на повтарящи се звуци, последователни или самоумножаващи се съобщения или други предмети, които преднамерено целят да забавят работата на сървъра, или възпрепятстват възможността на друг обитател да се забавлява в Second Life, са примери за нарушаване на обществения ред.

Политика и контрол

Общи норми и местна класификация

Всички зони в Second Life , включително уебсайтът http://www.secondlife.com и форумите на Second Life се придържат към еднакви Обществени норми. Райони в границите на Second Life са отбелязани като безопасни/ сигурни или опасни/ несигурни чрез категориите Mature (M)- зрял и non-Mature (PG) - не зрял и съответно поведението трябва да в съответствие с местните категории. Всеки не категоризиран район в Second Life или в уебсайтът на Second Life трябва да се счита за non-Mature (PG) не зрял.

Предупреждение, временно отстраняване, изгонване

Second Life е сложно общество и на новите обитатели в него им е нужно известно време, за да разберат добре местните обичаи и нрави. В повечето случаи, при нарушение на Обществените норми първоначално ще бъде отправено предупреждение, при повторно нарушение следва временно отстраняване, а след това окончателно изгонване от Second Life. Представители вътре в света, наричани още Liaisons, могат в някои случаи да третират дисциплинарни проблеми чрез временно отстраняване от Second Life.

Глобални нападения

Предмети, скриптове или действия, които масово се намесват във, или разрушават/подриват обществото в Second Life, услугите на Second Life или други системи свързани със Second Life няма да бъдат толерирани под никаква форма. Ще Ви държим отговорни за всички действия, които предприемете или които са предприети от обекти или скриптове Ваше притежание. Специални места наречени Sandboxes (Sandbox - място с пясък за игра на деца) са на разположение за изпробване на предмети и скриптове с компоненти, които могат да се окажат трудно управляеми или чиито режим на работа не бихте могли да предвидите. Ако изберете да използвате скрипт, който в значителна степен разстройва управлението на Second Life, дисциплинарните последици ще бъдат – минимум двуседмично отстраняване, възможна загуба на инвентара (Inventory) и подлагане на обсъждане на Вашият акаунт за евентуално изгонване от Second Life.

Редуване на акаунти

Макар и обитателите да имат възможността да играят в Second Life с повече от един акаунт, последователното използване на различни акаунти, за да бъдат тормозени други обитатели, или за да бъдат нарушавани обществените норми се смята за неприемливо. Допълнителните акаунти обикновено се считат за отделни от основният акаунт на обитателя, но злоупотреба с допълнителните акаунти може, и ще доведе, до дисциплинарни действия спрямо основния акаунт.

Купувачи, пазете се!

Linden Lab не упражнява редакторски контрол над съдържанието в Second Life и няма да полага никакви специални усилия да преглежда текстури, предмети, звуци или друго съдържание създадено в Second Life. Допълнително, Linden Lab не удостоверява или потвърждава управлението на игрите в света, на автоматите за продажба на стоки или на местата за продажба на дребно. Молби за обезщетения трябва да бъдат отправяни единствено към собствениците на тези обекти.

Съобщаване за злоупотреба

Обитателите трябва да съобщават за нарушения на Обществените норми, използвайки инструментът за съобщаване на злоупотреби (Abuse reporter tool), който се намира под менюто Help в лентата с инструменти вътре в света. Всяко съобщение за злоупотреба се проучва индивидуално и самоличността на този, който го е предоставил се пази строго поверителна. Ако имате нужда от незабавна помощ, хората в света наричани Liaisons, ще бъдат на разположение, за да Ви помогнат. Потърсете обитатели, чиито фамилно име е Linden."
Аватар
 
Мнения: 138

Re: Реалното правосъдие и виртуалния свят

от Spaceman » Чет Дек 18, 2008 12:50 pm

Отново и отново за Second Life! Ето поредната новина оттам:

"http://news.ibox.bg/news/id_575268262

Гор Вербински прави филм по Second Life

Гор Вербински ще филмира историята на човек, погълнат по 20 часа на ден от виртуалната игра Second Life.

Режисьорът на „Предизвестена смърт" и „Карибски пирати" възнамерява да покаже влиянието, което компютърните игри оказват върху реалния живот на хората.

Стивън Найт, сценарист на "Източни обещания", ще трябва да превърне в сценарий статия от Wall Street Jorunal, описваща проблемите на жена, която открива, че съпругът й е женен за друга в играта.

Въпреки че никога не e срещал на живо виртуалната си съпруга, двамата прекарват часове пазарувайки заедно и возейки се на мотоциклет."
Аватар
 
Мнения: 138


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта