Проблем с ProCredit bank/ПроКредит банк - некоректно отношен

Какъв е Вашият юридически проблем? Може би някой ще успее да Ви даде необходимата юридическа консултация?...

Проблем с ProCredit bank/ПроКредит банк - некоректно отношен

от babat » Пет Фев 10, 2012 3:49 pm

Здравейте, регистрирах се във форума, за да помоля за съвет. Случи ми се нещо много странно и съм малко ядосан;) Не става въпрос за кинтите, а за отношението. ProCredit ми се обадиха да ми кажат, че съм им бил дължал около 50 лева защото имам стара карта при тях (на 6-7 години) която не съм закрил и имало такса "Поддръжка на картата" 4 лева на месец. Толкова съм ядосан, че съм решил да се заям с тях и да дам двойно и тройно повече пари само и само да не им ги дам на тях тези пари... По-добре да си дам парите на адвокати и, да речем, в комисия за защита на потребителите, отколкото да ги давам на некоректни фирми... Публикувам цялата си кореспонденция със служител на банката на име Катя:


Добър ден,

Бих желал да направя една справка, по възможност дистанционно - чрез и-мейл или телефон.

Получих обаждане от скрит номер и ми казаха че дължа на ПроКредит банк някаква сума от около 50 лева. Аз не съм клиент на вашата банка и нямам договорни отношения с вас. Ако някога съм имал и не се сешам, моля да ми обясните - кога сме подписали договор, кой е открил сметка на мое име и т.н. - може да е някой от бившите ми работодатели. Ако е така, ще отнеса вашата молба към тях. А може и да е просто шега на някой недоброжелател послужил си с вашето име.

По телефона казах на вашия служител, че няма проблем и ще изчистим сметките, но това е защото фирмата, в която работя в момента, наскоро разкри нови сметки на служителите си, но в последствие разбрах, че банката е била друга, а не ProCredit банк. Бях решил, че е станало някакво объркване, но уви случаят не е това.

Моля да ми обясните за какво точно дължа пари и за кой период. От над 6 години съм клиент на една и съща банка и тя не е ПроКредит. Никога за тези 6 години не сте ме търсили и не сте ми се обаждали да ми кажете, че съм длъжник. Защо?

Моля пишете ми. Можете да ме търсите и на мобилен телефон: 0xxx xxx xxx - името ми...

Брагодаря!


Катя ми отговаря:

Уважаеми г-н XXX,

Благодарим Ви, че се обърнахте за съдействие към ПроКредит Банк (България) АД.
В отговор на Вашето запитване искаме да Ви уведомим, че извършихме проверка на случая и установихме следното:
Вие имате открита сметка в ПроКредит Банк (България) АД, в качеството си на служител на търговско дружество „XXXX“ на 31.05.2006г. Откриването на банковата Ви сметка и изготвянето на карта към нея е станало въз основа на сключения между Банката и работодателя Ви договор за превеждане на трудови възнаграждения по разплащателни сметки. Съгласно този договор всеки отделен служител на клиента заплаща ежемесечно такса за поддържане и обслужване на разплащателната си сметка, според Тарифата за Физически лица на ПроКредит Банк (България) АД. По отношение откриването, поддържането на минимално салдо по разплащателни сметки, както и такси за поддържането им, се прилагат съответно Тарифата за Физически лица на ПроКредит Банк (България) АД и Общите условия за банкови услуги на ПроКредит Банк (България) АД.
Съгласно Тарифата на Банката за физически лица, в частта „Операции в национална валута“, Раздел I „Откриване и обслужване на клиентски сметки“, в т.4 е посочено, че таксата за обслужване на комбинирана разплащателна сметка е в размер на 4 лева месечно. Таксата е дължима за периода от м. декември 2010г до днес.
Въз основа на посоченото считаме, че таксите за месечно обслужване по разплащателната Ви сметка са дължими и изискуеми и като такива следва да бъдат заплатени от Вас.

С уважение:
ПроКредит Банк (България) АД


Следващият ми мейл:


Здравейте Катя,

Благодаря Ви за отговора.

А какво става със сумата от 31.05.2006г. до декември 2010г.? За този период не е имало такса 4 лева, така ли да го разбирам? Ако тази такса за обслужване от 4 лева е въведена след декември 2010г., защо не сте ме уведомили по-рано, че започва да ми се начислява въпросната такса? Редно е, след като променяте условията си, да уведомявате клиентите си. Не мисля, че е коректно от ваша страна да ме уведомите чак след като е изминала една (1) година и се е начислила въпросната сума. Със същия успех можехте да ме потърсите към края на 2012 и да кажете, че ви дължа 100 лева. А защо не и след 10 години например...

Каква е процедурата за пускане на жалба по случай?

Благодаря Ви!

Отговорът на Катя:

Уважаеми г-н XXX,

В отговор на Вашето запитване искаме да Ви уведомим, че съгласно Тарифата на Банката за физически лица, в частта „Операции в национална валута“, Раздел I „Откриване и обслужване на клиентски сметки“, в т.4.1.4. е посочено, че обслужването на сметки (за месец или част от него) за лица до 25г. и над 65г. е без такса. С навършване на 25г., започва да Ви се начислява такса в размер на BGN 4. На 30.09.2010 е удържана първата такса за месечно обслужване от вашата сметка. След осчетоводяване на таксата е останала налична сума, която е била достатъчна за такса за месечно обслужване за месеците Октомври и част от Ноември. Поради тази причина таксата е дължима за периода от м. Декември 2010г. до днес.

Всички промени в Тарифата на Банката, в случаите когато не са в полза на клиента, влизат в сила най-малко два месеца след тяхното публикуване на официалната страница на ПроКредит Банк (България) АД и излагането на информативни уведомления в банковите салони. По силата на Закона за защита на потребителите Банката е спазила реда за своевременно уведомяване за всички предстоящи промени, касаещи Тарифата и/или общите ни условия.
В тази връзка считаме, че таксите за месечно обслужване и поддържане на откритата от Вас сметка са дължими.
Сметката ще бъде закрита след погасяване на всички дължими такси и предоставяне на Искане за закриване на сметка, което можете да подадете по всяко време в удобен за Вас офис на Банката.

С уважение,
ПроКредит Банк (България) АД


Как мислите има ли смисъл според вас да се занимавам? Има ли какво да се направи? Ако има възможнот, ще се боря докрай (devil) (devil) Бесен съм!!!! Знам че и аз имам известна вина, но все пак не е коректно от тяхна страна, това което правят...

Благодаря !!!!!!!!!!
 
Мнения: 2

Re: Проблем с ProCredit bank/ПроКредит банк - некоректно отношен

от atanassoff » Нед Фев 12, 2012 3:46 pm

Здравей,

Като цяло банковото законодателство е особено спрямо общите правила за сключване на договори и съответно казусът изисква да се проучат много добре:
1. Специалните закони
2. Общите условия и тарифите на банката
3. Сключения между твоя работодател и банката договор
4. Отношенията между теб и Про Кредит Банк

Преди всичко е важно да се установят страните по отношенията:
Кой е сключил договора с банката? Може ли да се снабдиш с копие от този договор?
Ползвал ли си се някога от услугите на банката? Това може да се установи с извлечение от банковата сметка.
Какви отношения си имал с лицето, сключило договора? В случая това са трудови - копие от трудовия договор.

От тук нататък започва проучването на нормите на специалните закони и извеждането на оптимално решение за теб.

Честно казано - за 50 лв. не мисля, че има смисъл да се занимаваш, но възниква проблема - ако искаш да закриеш сметката без да платиш и да чакаш парите да се погасят по давност, може ли това да стане? Това по общите правила не би трябвало да е проблем, но пак казвам - банковото право е доста особено и като цяло банката няма да се съгласи (дори да не са прави). Макар и да е важен принципът, наистина не мисля, че е оптималното за теб е да дадеш от шест до десет пъти повече за професионална юридическа помощ, т.к. тези пари няма да ти бъдат възстановени, освен ако не водиш след това съдебен иск, което е равно на още разходи.

Това, което ще ти излезе най-изгодно според мен е да си затвориш сметката по каналния ред, а след това да се изготви една жалба до Комисията за защита на потребителите.
Аватар
Администратор
 
Мнения: 972

Re: Проблем с ProCredit bank/ПроКредит банк - некоректно отношен

от Estranged » Чет Фев 16, 2012 2:37 pm

И при мен горе долу така. Обадиха ми се от някаква фирма да ми кажат, че дължа пари на Прокредит банк, като единственото което знаеха е, че сумата е от някакви такси. Обадих се на прокредит банк и ги питах. Казаха ми, че сумата, която дължа е такса от разплащателна сметка. Само, че през работно време никой не ме пита кви са ми личните проблеми, а го интересува колко съм продуктивен и съответно нямах време да се разливам по телефона. Казах им, че да ме занимават по телефона, ами да ми пратят едно писъмце и да ми напишат какво искат от мен. Имах кредит при тях, който е изплатен и приключен преди 2,5 години. Тъпото е, че по никакъв начин не бях уведомен до сега, че дължа някакви пари за такси и изведнъж след 2 години ми казват. Кой знае кви лихви ще ми праснат... Като дойде писмото, ще се поинтересувам много сериозно за какво става въпрос!
 
Мнения: 1

Re: Проблем с ProCredit bank/ПроКредит банк - некоректно отношен

от babat » Пон Мар 12, 2012 4:39 pm

atanassoff, много благодаря за отговора. Платих си всичко. Сега още се чудя дали да се занимавам да си пускам жалбата...

Estranged, най-много 80-100 лева да имаш начислени за тия 2 години - по 4 лева на месец за поддръжка на картата... Пълни мошеници са ПроКредит банк! Ей така почват да си начисляват нещо, без да те уведомят.
 
Мнения: 2

Re: Проблем с ProCredit bank/ПроКредит банк - некоректно отношен

от ani1 » Пет Юни 01, 2012 10:05 am

babat какво стана, оплака ли се? Според мен е пълна грешка че си им платил, аз няма да им плащам.
На мен също ми звънят, но нямам никакъв документ че им дължа каквото и да е. Вчера ходих и исках писмен документ да ми дадат с точна какво и защо им дължа, но не смеят, защото явно прекрасно знаят че е незаконно. Същия сценарий, само че при мен теорията е, че от м11.2010 таксите били променени и съм им дължала незнам си какво. Само че никой за нищо не ме е уведомил. И самия факт че не дават писмен документ със задължението ми 16лева ме навежда на мисълта че просто си финансират рекламната кампания с изнудване и който им се хване - плаща. Исках им извлечение по сметката - никъде не пише че им дължа пари, не е на минус що да им плащам??? Не могат да ми направят нищо, ако можеха отдавна да са го направили.
 
Мнения: 1


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта
cron