15. Финанси на общината

Теми, нормативни актове, статии, публикации и разработки посветени на общинското право.

15. Финанси на общината

от Marv » Чет Юли 28, 2011 12:43 am

15. Финанси на общината
Съгласно Закона за общинския бюджет (ЗОБ), общинският бюджет е отделен от републиканския и представлява самостоятелна финансова сметка за приходите и разходите на общината за една бюджетна година. Подготовката на проектобюджета е основно задължение на кмета на съответната община, като процедурата по неговото приемане предполага:
1. изготвяне на проект въз основа на приетите прогнози, стратегии на общинския съвет;
2. съгласуване по силата на чл.11, ал. 3 ЗОБ, съгласуване с прогнозата на министъра на финансите относно целевата субсидия, собствени приходи и разходи;
Съгласно чл. 11, ал. 6 ЗОБ кмета е длъжен да представи проекта за публично обсъждане от местната общност и евентуално оповестяване датата за това обсъждане чрез средствата за масова информация. В проекта за бюджета в приходната част се включва: - собствени приходи на общината (местни данъци; местни такси; средства, получени от услуги; приходи, придобити от общинска собственост; глоби в полза на общината; имуществени санкции, лихви и неустойки). държавни трансфери (преотстъпени държавни приходи, субсидии, субвенции и други); - трансфери между разпоредители с бюджетни кредити.
В проектобюджета се формира и резерв до 10 % за делегираните правомощия от републиканския бюджет. Този резерв е за неотложни и непредвидени разходи.
Самият бюджет се приема от общинския съвет и един месец след това се предоставя в отделенията на Сметната палата и в Министерството на финансите. А контролът за неговото изпълнение се упражнява както от общинския съвет, така и от Сметната палата.
 
Мнения: 26

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта
cron